Home » Algemeen » Veel gestelde vragen

Veel gestelde vragen aan The VID Service | FAQ

 

Er worden ons heel veel vragen gesteld en terecht natuurlijk. De meest gestelde vragen leest u hier!


Planning | Individuele afspraken | Tijdblokken

 

  • Waarom moet er een intake plaatsvinden?
    De intake vinden wij een belangrijk onderdeel van onze dienstverlening. U geeft immers een kostbaar bezit aan ons mee en dat vertrouwen moet wederzijds zijn. Tijdens de intake krijgen wij een globaal beeld van uw huisdier(en) en u als persoon/gezin. Wij werken met levende wezens met elk hun eigen karakter, het is daarom prettig dat wij weten wat wij kunnen verwachten en dat u ons verteld hoe uw huisdier zich gedraagt en wat jullie rituelen zijn. Hoe meer informatie wij hebben, hoe beter wij op uw huisdier(en) in kunnen spelen. Ook vertellen wij u hoe wij werken en wat u van ons kunt verwachten.

    Een kennismakingsgesprek met The VID Service is geheel kosteloos en vrijblijvend. U krijgt altijd bedenktijd. Zijn alle partijen direct enthousiast, dan kunnen wij direct de aanmelding afronden en de afspraken vastleggen.

  • Hondenuitlaatservice & Huisdieren Oppas App
    Wij zijn trots op onze nieuwe software en app speciaal voor onze hondenuitlaatservice en huisdieren oppas. Hierdoor heeft u realtime toegang tot de planning, de afspraken en zicht op onze werkzaamheden. Lees in ons blog meer over de werking van onze speciale app.

  • Komen jullie op vaste tijden?
    Wij werken met tijdblokken en voor de meeste wandelingen zijn wij al snel een uur met uw hond op pad. Wij werken in 4 tijdblokken, verdeeld over de gehele dag. Met name door de drukte bij de individuele wandelingen gaat er veel tijd zitten in het halen en brengen. U ontvangt van ons altijd een indicatie van ophalen en terugbrengen. Tussendoor doen wij nog de Puppy- en Huisdieren Oppas. Om alle dieren evenveel aandacht te geven werken wij niet met een tijdsdruk.

    Lopen wij iets uit, dan gaan wij ons niet haasten. Dit is niet in het belang van uw hond en onze bloeddruk. Wij hopen op uw begrip hiervoor.

  • Ik moet op zaterdag/zondag een lange dag van huis, wandelen jullie dan ook?
    In principe wandelen wij alleen op werkdagen. Bent u al vaste klant van ons, dan maken wij uiteraard graag een uitzondering voor u. Meer informatie over de wandelingen in het weekend kunt u lezen op de pagina weekend wandelingen.

  • Op mijn werk ben ik niet telefonisch bereikbaar, hoe gaat dit?
    Wij vinden het belangrijk dat wij u kunnen bereiken als wij met uw huisdieren bezig zijn. Er kan altijd wat gebeuren als wij bezig zijn. Misschien heeft u familie, vrienden of buren waar wij ook contact mee mogen zoeken. U kunt dit aangeven tijdens het intake gesprek. Als u gebruik maakt van onze app, dan kunt u ook gebruik maken van de ingebouwde chat functie.

Betaling | Tarieven

 

  • Wat is het verschil tussen Single of het 4 weken plan?
    Wij bieden 2 soorten tarieven aan. De single variant is als u bijvoorbeeld incidenteel gebruik wilt maken van onze dienstverlening. Of als u eerst wil kennismaken met onze dienstverlening.

    Wanneer u kiest voor het 4 weken plan met 1, 2, 3, 4 of 5 vaste dagen in de week dan zijn dit vaste dagen. De plannen hebben de voordeligste tarieven. Honden met een plan gaan vóór op honden met een losse kaart. Hierdoor bent u gegarandeerd van een vaste dag. Het 4 weken plan wordt per 4 weken gefactureerd en worden aangegaan voor een periode van minimaal 8 weken.

    Een afspraak annuleren mag altijd, minimaal 2 dagen voor aanvang. Niet afgenomen wandelingen kunnen worden meegenomen naar de volgende maand. Met een maximaal aantal van 2 stuks.

  • Hanteren jullie vaste tarieven?
    De verzorging van huisdieren is maatwerk. Wij hanteren globale tarieven die u kunt vinden op onze website. Heeft u andere wensen? Neem gerust contact met ons op voor een vrijblijvende prijsopgave.
  • Hoe kan ik betalen?
    Na de aanmelding en het intakegesprek ontvangt u van ons een factuur met alle benodigde informatie. Wij accepteren betalingen via iDeal en bankoverschrijving. Alle betalingen verlopen via onze betaalprovider Mollie. Meer informatie over de betaling kunt u lezen op onze speciale pagina.

Vervoer

 

  • Onze auto
    Wij proberen honden altijd apart van elkaar te vervoeren. Er is tevens een open ruimte die is voorzien van een antislib laag en goede ventilatie. Onze auto wordt meerdere keren per week gereinigd voor een optimale hygiëne. Uiteraard is het vervoer en de inzittenden Allrisk verzekerd.

  • Fiets
    Indien het voor ons mogelijk is om op de fiets te komen, dan zullen wij daar altijd voor kiezen. Vooral bij de huisdieren oppas, senior en puppy service is dit prima te doen en hebben wij onze auto niet nodig.

Gedragingen | Speciale behoeftes

 

  • Mijn hond zit op dieet
    Heeft u hond een speciaal dieet om wat voor reden dan ook? Geef dit vooraf bij ons aan. Wij gebruiken diverse traktaties tijdens de wandelingen.

  • Mijn hond heeft een hele eigenaardige handleiding en/of ritueel bij alles wat hij/zij doet
    Tijdens de intake bespreken wij alles van belang is. Daarnaast willen wij u vragen om alle belangrijke details aan ons door te geven tijdens de intake. Hier houden wij altijd rekening mee.

  • Mijn hond heeft een passie (negatief of positief)
    Heeft uw hond een negatieve passie voor bijvoorbeeld katten, vogels of ander loslopend dier? Meldt het ons. Heeft uw hond een positieve passie voor voorbeeld tennisballen, zwemmen of misschien wel lekker fietsen? Meldt dit, misschien kunnen wij een leuke activiteit met uw hond organiseren.

  • Mijn hond is extreem sterk
    Dat honden sterk kunnen zijn daar weten wij alles van. Toch zijn wij aardig wat gewend en bekend met verschillende rassen. In deze gevallen geven wij wel de voorkeur aan wandelingen i.c.m. een tuig. 

  • Mijn hond luistert voor geen meter, vinden jullie dat erg?
    Ook dat maken wij geregeld mee en daar hoeft u zich echt niet voor te schamen. 

  • Mijn hond gebruikt een muilkorf
    Ook honden die buiten een muilkorf dragen zijn bij ons welkom. Afhankelijk van de reden kijken wij samen welke wandeling het beste bij uw hond past.

  • Mijn hond kan niet met een bepaald ras
    Soms heeft een hond een nare ervaring gehad met een bepaald ras in het verleden. Dit kan als gevolg hebben dat uw hond angstig is of anders reageert op bepaalde rassen. Geeft u dit alstublieft aan tijdens een intakegesprek. Wij houden hier altijd rekening mee met het samenstellen van de groepen.

Riemen | Halsbanden | Tuigen

 

  • Halsband of Tuig
    The VID Service is uitermate fan van tuigen en lopen het liefst aan de riem met een tuig (zoals de bekende Julius K9, DOG Copenhagen etc). Voordeel van tuigen is dat het gebied rond de nek van de hond niet wordt belast. The VID Service loopt niet met honden met een slipketting of andere trainingsbanden met geluid of accu. Heeft uw hond een halsband, dan gebruik wij deze ook gewoon.

  • Penning? Chip?
    Zodra wij u hond meenemen bevestigen wij een eigen The VID Service hondenpenning aan de halsband of het tuig. Hierop staat dat uw hond bij onze uitlaatdienst is aangesloten en uiteraard onze directe mobiele telefoonnummer. Na terugkomst nemen wij de penning weer mee. Volgens de Nederlandse wetgeving krijgen tegenwoordig alle honden een chip. Wij nemen geen honden mee zonder geregistreerde chip.

  • Moet de riem mee?
    The VID Service gebruikt haar eigen riemen. Uw mag de riem van uw hond thuislaten en hoeft niet te worden klaargelegd. Betreft het een zware hond (+50kg) dan kunnen wij besluiten om uw eigen riem mee te nemen uit voorzorg i.v.m. de trekkracht.

FAQ Huisdieren Oppas

  • Welke huisdieren komen in aanmerking voor de huisdieren oppas?
    Wij verzorgen (bijna) alle soorten huisdieren, van klein tot groot. Konijnen, hamsters, fretten, vogels, katten en nog veel meer. Eigenlijk alle huisdieren op de lijst van gezelschapsdieren in Nederland.

    Helaas maken wij een uitzondering op terrarium dieren zoals slangen, spinnen en andere reptielen. Dit heeft meer te maken met de specifieke kennis die hiervoor benodigd is.

  • Ik heb een tropisch aquarium doen jullie dit ook?
    Uiteraard is de verzorging en controle van uw aquarium tijdens uw vakantie ook geen probleem. Bij sommige aquaria is waterverversing wekelijks noodzakelijk (Malawi) en ook dit verzorgen wij voor u. Wij komen vooraf bij u langs zodat u kunt uitleggen waar de materialen liggen en hoe u deze werkzaamheden bij u thuis verricht. Wij doen geen groot onderhoud zoals pompreiniging en/of reiniging van de bodembedekking. Wilt u dat wij de waterkwaliteit en temperatuur ook in de gaten houden? Als u zorgt voor de teststrip dan noteren wij deze voor u. Mochten er problemen zijn dan nemen wij direct contact met u op of de persoon die u heeft opgegeven als backup. Het onderhoud van een tropisch aquarium valt onder het huisdieren oppas tarief 1 huisdier (30 minuten).

  • Ik heb koudwatervissen
    Bij koudwatervissen is het onderhoud is simpeler. Hebben de kinderen een goudvis of misschien guppen? Leg de materialen voor ons klaar en ook die krijgen een schoon verblijf (25% - 50% waterverversing). Het onderhoud van een koud water aquarium valt onder het huisdieren oppas tarief 1 huisdier (30 minuten).